Tarhana Çorbası

Malzemeler:
4 yemek kaşığı tarhana, 1 litre su(5 su br), bir kaşık salça veya 2 tane rende domates, 2 yemek kaşığı sıvı yağ, birazda margarin veya tereyağı, tuz, 1-2 diş sarımsak, biraz kavrulmuş kıyma -yoksa tavuk suyu veya tavuk bulyon tablet olabilir.

Yapılışı:
Öncelikle tenceremize sıvı yağı ve margarini koyalım. İçine tarhanamızı ilave edip biraz kavuralım(kavurmadanda olur ama ben kavrulmuş tarhana çorbasının daha değişik olduğuna inanıyorum). Tarhanamızı kavurdukdan sonra içine domatesi veya salçayı ilave edelim (ben bu aşamayı başka bir küçük tavada kıymayı kavurup içine salçayı ilave edip orada sulandırıyorum sonradan çorbamızın içine ilave ediyorum). Tarhanamızın üzerine et suyumuzu vaya normal suyu ilave edelim. İçine kavurduğumuz kıymayı ilave edelim ve kaynadıkdan sonra bir 10 dakika kaynatalım. Ocaktan indirmeden hemen öncesinde 1 diş sarımsağımızı ezip içine ilave edelim. Biraz da kuru naneyle tadı çok hoş oluyor.

Afiyet Olsun...

Tarhanayı şu şekilde yaptım;
Bir kase akşamdan nohut ısladım ve ertesi sabah kemikli etle haşladım. Sonrasında robottan nohutları geçirdim. 1 kilo süzme yoğurdum vardı, 1 kiloya yakın kırmızı biberim vardı, ayriyetten 2 yemek kaşığı da (dolu dolu) domates salçam vardı. Nane, aldığı kadar da un yaptım ve yoğurdum. Avcumun içi kadar bezeler tuttum. Sonra da oklavayla çok ince olmamak şartıyla açtım ve temiz bir bezin üzerine her birini serdim. 5 saat kadar öyle durdu. Böylece akşama kurumuştu. Elimde ufalayıp biraz biraz robattan geçirdim sonra yine temiz bir bezin üzerine serdim ve 1 kaç gün kuruttum. Tarhanam hazır oldu. Bana bu uzun süre gidecek sanırım, çünkü bayağı bir çok oldu :)