Keşkek

Malzemeler:
1,5 su bardağı dövülmüş buğday, iki parça kemikli et (ben kurutulmuş etli kaburga kullandım), su, tuz, pulbiber, tereyağı ve sıvı yağ karışımı

Yapılışı:
Bir gece önceden, buğdayı güzelce temizleyip yıkayın ve bir çelik tencereye alın. Üzerini bayağı bir geçecek şekilde su koyun ve kaynatın . 5 dakika kaynatıp kapağını kapatarak sıkıca bir kalın beze sarın. Ertesi günü düdüklünüze önce kemikli etlerinizi koyun (Ben keşkek yemeğini kurutulmuş kaburga etleriyle seviyorum bayramda kurutmuş olduğum kaburgalı etleri kullandım) ve üzerine buğdayı döküp suyunu ve tuzunu kararınca ilave edin. (Bu yemeğin aslı hiç susuz olması, ama biz biraz sulu sevdiğimiz için biraz fazlaca su ilave ediyorum) ve kaynadıktan sonra ocağınızın en küçük yerinde 1 saat pişirin. Piştikten sonra içindeki etleri kemiklerinden ayırıp birer lokmalık doğrayın ve tekrar düdüklünün içine atın. En son olarak tavanıza tereyağı ve sıvıyağ karışımını koyup ister pul biberinizi ister biraz salça koyarak çevirin ve düdüklünüzdeki keşkekin üzerine bir kısmını dökün. Kalan salçalı yağı da servis tabağına aldığınızda üzerine süs dökün.

Afiyet Olsun...