Ev Yapımı Sucuk

Malzemeler;
1 kg. kıyma, 20 gr. Kimyon, 10 gr. kırmızı toz biber, 5 gr. karabiber, 20 gr. Sarımsak, 10 gr. tuz, 1,5 - 2 m. kuru barsak (Bu ölçüleri baharatçı kendisi hazırladı)

Yapılışı:
Malzemeler 1 kg. kıyma için verilmiştir. Kıyma miktarına uygun olarak baharat malzemeleri hazırlanıp, karıştırılır (Evde yoksa baharatçı bu işi yapar zaten). Orta yağlı kıyma ile baharat malzemesi karıştırılır ve yoğurulur(benim kıymamın yağı biraz azdı, sucuk biraz sert oldu, yağlı olursa heralde daha güzel olur. Bir de kıymayı iki defa çekebilirsiniz). İyice yoğurulan karışım 5-6 saat bekletilir(Ben sabah yoğurup, akşama kadar bekletmiştim).
Daha sonra kuru barsak biraz ıslatılıp kıyma makinesinin önüne takılan huni şeklindeki aparatın ucuna eklenir. Barsak'ın diğer ucu bir iple bağlanır. Kıyma makinesine atacağımız kıymalar uçtan çıktıkça barsak içerisinde tazyikle sıkışması sağlanır(iki kişi ile bu iş daha kolay olur). 10-15 cm. aralıklarla barsak tekrar iple bağlanır. Bu şekilde kıyma bitene kadar devam edilir.
Hazırlanan sucuklar 1 hafta kadar dışarda (örneğin balkonda) kurutulur. Ben kuruduktan sonra dondurucuya attım(zaten resimdekiler de oradan çıkmış halleri). Oradan alıp alıp kullanıyorum. Çok kurumadan buzdolabının alt taraflarına koyarsanız sucukların dışları küflenebilir.

Afiyet olsun...