Ev Yapımı Erişte

Malzemeler:
Bir miktar erişte (ben göz kararı yapıyorum), bir çorba kaşığı tereyağı, tuz, su ve içine ufalamak için bir miktar peynir

Yapılışı:
Öncelikle tencerenize (ben teflon tenceremde yapıyorum sonuç güzel oluyor) bir kaşık tereyağınızı koyun, eridikden sonra erişteleri ilave edip kavurun, kavurma işi tamamlandıkdan sonra üzerini geçesiye suyunu ve tuzunu ilave edin. Kaynadıktan sonra ocağınızın en küçük yerine koyun ve altı kısık bir şekilde suyunu çekinceye kadar pişirin. Ocağınızın altını kapattıktan sonra içine maydonoz ve peynirimizi ilave edin. Tencerenizin ağzını kapatıp bir müddet demlenmesini bekleyin.

Afiyet Olsun...

Eriştenin Yapılışı:
Yumurta(Ben 15 yumurtadan yaptım siz ona göre ayarlarsınız). Yumurtaları bir kaba kırıp ne kadar yumurta oluyorsa bir o kadarda su ilavesi var, aldığı kadar un ve tuz.
Hamur yoğurma leğeninize yumurtaları, suyu ve tuzu ilave edip karıştırın ve aldığı kadar unla katı bir hamur yoğurun. Bu hamurdan 15 adet beze yapıp yarım saat dinlendirin.Hamur dinlendikten sonra altına ve üstüne un serpip oklavayla orta incelikte yufkalar açın. Hamurun hepsini açtıkdan sonra bir yere serip kurumasını sağlayın.(ben bu kuruma işlemini tüplü saçımın üzerine koyup yaptım) Önce kuruyan hamurlardan 4,5 tanesini üstüste koyup, 5-6 cm genişliğinde şeritler halinde kesin, sonra istediğiniz enlilikde kesip 1-2 gün bir yere serip günletin. Sonrası malum :)